גם לי יש עקרונות


מאת: אופיר שדמי
כל אחד צריך שיהיה לו עיקרון, לפחות אחד, כזה ששומרים עליו באדיקות מחד ומאידך אין כל צורך לנמקו או להסבירו, הוא פשוט עיקרון. גם לי יש אחד כזה, אני לא מתחרה ברוגיין המתרחש במגרש הביתי (שמשית, אלון הגליל, נחל ציפורי). הכל החל לפני מספר שנים ממש עם כניסתי לעולם הניווט הרכוב. כבר באותה שנה נערך רוגין באלון הגליל, אותו החמצתי בגלל נסיעה לחו"ל שלא היתה ניתנת לשינוי או דחייה. שנתיים מאוחר יותר כבר הייתי כולי נרגש ובליבן של ההכנות כאשר שבוע לפני הארוע החל שיעול טורדני אליו הצטרפו לאחר כמה ימים חום וכאבי ראש. וכל שנותר לי הוא לצאת לשעה קלה מהמיטה בכדי לעודד את חברי (אריות שמשית) שיצאו לדרך בלעדי.
לפני מספר חודשים פנו אלי היסעורים שאצטרף לצוות המארגן ואקח עלי את תכנון המסלול הרכוב, הסכמתי מיד. היו לכך שלוש סיבות: ראשית, כשהיסעורים מבקשים אתה לא מסרב. שנית הרצון לשתף את כל משתתפי הרוגיין (שאינם תושבי האזור) בחיבתי הרבה לאזור, נופיו, ומסלולי האופנים המשובחים שבו. ואחרית, סוף סוף גם לי יש עיקרון, אני ברוגין הנערך במגרש הביתי לא מתחרה !!!
וכך הצטרפתי לועדה המארגנת.
שלב הראשון לאחר קבלת המפה היה הוספת כל הסינגלים הנפלאים שנבנו באזור, חלקם ע"י קק"ל ואנשיה אשר הפכו את האזור לגן סינגלים (וידם עוד נטויה). והחלק האחר ע"י תושבי האזור אוהבי הרכיבה והשטח. וכך נוספו למפה: סינגל אלון הגליל על כלל שלוחותיו, סינגל אבי סנפיר (מי שהחל את פריצת הסינגל ומתוחזק לזכרו ע"י חבריו מקיבוץ אלונים), סינגל סובב טבעון המכיל את כמה מקטעי הסינגל כנראה היפים בארץ ועוד, וכבר אמרתי יותר מדי.
שלב השני היה עדכון המפה והוספת שבילי השדות הרבים באזור. כאן ההתלבטות היתה רבה יותר מכיוון שבעונה זו של השנה השדות ברובם קצורים ומהודקים היטב ושבילים רבים חוצים את שדות העמק לאורכו ולרוחבו. אך גשמי הברכה (שרמז ראשון ניתן להם כבר בשבת של אילניה) וחקלאי האזור המכינים את השטחים לגידולי החורף יכולים למחוק שבילים אלו מהמפה בשעות בודדות. לכן החלטתי להוסיף רק את השבילים אשר מהיכרותי את השטח יישארו במקום גם המהלך החורף. לכן יתכן ותמצאו כמה שבילי שדות אשר אינם מסומנים על המפה, אך הסיכוי שתתקלו בשביל מסומן שאינו קיים, קטן יחסית.
בשלב זה  כאשר המפה כמעט מוכנה (אנחנו בשלבי עדכון אחרונים), ניתן לעבור לשלב תכנון ובחירת הנקודות. הקו המנחה בבחירת הנקודות יהיה שילוב של אתגר ניווט ביחד עם הכרות עם האזור ופינות החמד הרבות שבו, וכמובן להוביל אתכם המנווטים לשבילי האופנים המשובחים שבאזור (יש לי חיבה לסינגלים, זוכרים?). כמובן ששלב זה נעשה בתאום מלא מול מתכנני הניווט הרגלי (היסעורים). מתוך הנחה שנגיע לעמק השווה (כך שאתם תוכלו להגיע גם לעמק וגם לפסגה...). כך תוכלו גם אתם להנות משילוב נקודות, כזה שיהוו אתגר ניווט מחד ומאידך יאפשרו גם לאילו שאינם תושבי האזור להכיר כמה משכיות החמדה והנוף הפזורות לאורכו של נחל ציפורי וגבעות החורש הטבעי והנטוע אשר סביבו.
השלב הבא יהיה כמובן הגדרת שיטת הניקוד, לא בטוח שנאמץ את כל השיטות המתמטיות הסבוכות שלחלקן הינו עדים בפורום שלאחר הרוגיין האחרון.  דבר אחד אני יכול להבטיח ובכך גם לתת רמז למשתתפים, ככל הנראה שלא ניתן יהיה לאסוף את כל הנקודות בתחום שלוש השעות. יחד עם זאת יהיו מספר נקודות עליהן יהיה קשה לכם לוותר ולא רק בשל יופין... ואחרות עליהן תאלצו לוותר הפעם ולהגיע לביקור נוסף באזור בהזדמנות הקרובה (שווה לשמור את המפה).
לכל זה תוסיפו את שטח הכינוס המיוחד במרכז הספורט והנופש היפיפה של נופית, אשר יאפשר גם לבני המשפחה שאינם מנווטים בילוי נהדר בקומפלקס הבריכות המקורה והנה לכם אירוע שפשוט אסור להחמיץ.
ממליץ גם לכם לאמץ עיקרון חדש – את הרוגיין הזה אנחנו לא מחמיצים !!!
להתראות בקו הזינוק! J