עלינו לגמר במרחק הארוך והבינוני !!!

מאת: זיו נוימן

באליפות של שנת 2014 באיטליה ייכנס לתוקפו מבנה אליפות חדש.
המטרה לכאורה היא לייצר מופע תקשורתי טוב יותר (יותר ניווטי ספרינט - מוקדמות, גמר, שליחים מעורב) ולהראות כי הניווט הוא ספורט חובק עולם (שיתוף כל המדינות במקצי הגמר של המרחק הבינוני והארוך ללא מקצים מוקדמים).
המבנה החדש עורר מחלוקת רבה בקרב נווטי העילית ואולי אפילו סנקציות ושביתות בהמשך (ימים יגידו).

מה לגבי ישראל ?
ניווט ספרינט - נצטרך להתמקד בסוג זה של תחרות היות והוא הופך להיות מרכזי וכולל בנוסף למוקדמות והגמר הרגילים גם שליחים מעורב (2 נשים ו 2 גברים) כפי שקיים כיום במשחקי העולם - המקבילה לאולימפיאדה של הענפים הלא אולימפיים.

ניווט בינוני וארוך - לכל מדינה מובטח נווט אחד לפחות בגמר, קיימת שיטת חישוב שניתן לראותה כאן. אבל על מנת לחסוך מכם את החישוב והקריאה, העיקרון הוא שהמדינות מדורגות ל 3 רמות עפ"י היכולת שהציגו בשתי אליפויות העולם האחרונות ובהתאם לדירוגן נקבע מספר הנווטים והנווטות שיכולים לשתף : 3 נווטים בגמר, 2 נווטים בגמר, 1 נווט בגמר.

אנחנו נוכל לשתף נווט ונווטת אחת אחד במרחק הבינוני והארוך (בטבלה מוצג הניקוד לגברים בלבד) וגם את השינוי בדירוג לעומת השנה הקודמת - עלינו ב 8 מקומות היות ולא השתתפנו באליפות 2012.
ניווט שליחים - מתקיים במתכונת הרגילה (קבוצה של 3 נווטים) 

לסיכום: האיגוד יצטרך לברור בנוקשות רבה יותר את משתתפי האליפות ולתת דגש על התמחות בסוגי הניווטים השונים. כמו כן, על מנת להגיע לניקוד גבוה יותר עלינו לייצר עומק איכותי של נווטים ועד שלא יהיה לנו עומק מספק לא נתקדם בדירוג. שליחת נציג/ה לאליפות היא עובדה מוגמרת במבנה החדש והאמירה הידועה שלנו "העיקר ההשתתפות" קיבלה את הגושפנקה של קובעי המדיניות בעולם הניווט.