נווטת החודש - ליל שינדלר

הכירו את נווטת חודש מרץ! הפעם לא מדובר במישהי שעשתה היסטוריה, או מישהי בעל עבר עשיר בניווט, הפעם נבחרה נווטת צעירה ומפתיעה שבזמן קצר יחסית, הגיעה להישגים יפים. ליל שינדלר נווטת בת 14 וחצי ממועדון טכניון כרמל שמככבת בקטגוריה שלה ועושה תוצאות מעולות במסלול גם בהשוואה לבנים. ליל נבחרה להיות נווטת החודש בשל התמדתה, רצינותה והצלחותיה.
מתי התחלת לנווט ולמה?
אני ניווטתי עם המשפחה שלי במסלול העממי מאז גיל 5. בקיץ של כתה ו' הייתי משועממת וההורים שלי חיפשו לי תעסוקה, ראינו שעודד ורבין עושה קייטנת ניווט אז נרשמתי. בסוף הקייטנה קיבלו חברות לאיגוד הניווט חינם למשך שנה, אז בזכות זה ניווטתי כל שנה שעברה והמשכתי גם השנה. זאת השנה השניה שבה אני מנווטת בעצמי. אחותי הקטנה (לידי שינדלר) מנווטת גם וההורים שלי מנווטים עם אחי הקטן (בן 3) בעממי.
מה גורם לך להמשיך לעסוק בספורט הניווט?
אני אוהבת לטייל ולהיות בטבע בנוסף חשוב לי גם לעסוק בספורט כלשהו שאני נהנית ממנו. הכל ביחד זה שילוב מגניב. הניווט זה לא כמו סתם לרוץ, הידיעה שיש תחנות שאני צריכה למצוא בדרך מדרבנות אותי לרוץ מהר יותר.
מה את אוהבת לעשות ביום יום חוץ מלנווט?
אני בבית ספר עד 15:30, אני משתתפת בשתי תזמורות (מנגנת בחליל צד) כבר ארבע וחצי שנים, אני בחוגי סיירות גם באמצע השבוע ולפעמים גם בסופי שבוע וגם ב"שומרי הגן" שזה פעם בחודש בסוף השבוע. אז אין לי הרבה זמן פנוי.
איזה אזור או מפה של ניווטים את הכי אוהבת בארץ?
אני אוהבת לנווט באזור בארי ובפארק אשכול. יצא לי לנווט שם כבר כמה פעמים. זה שטח יחסית פתוח בלי הרבה יותר מידי קווי גובה, אז אפשר לרוץ שם מהר ולמרות שזה שטח טכני, הולך לי שם די טוב.
יש איזה אירוע בניווט שאת זוכרת במיוחד?
הניווט הראשון שלי, הוא היה במוחרקה ניווטתי עם שי רם, זאת היתה פעם ראשונה שניווטתי לא עם ההורים. ניווט נוסף שזכור לי היה בצ'כיה במחנה סילבה שיצאתי בו מהמפה. קלטתי שעברתי נחל שלא היה קיים במפה, הייתי קצת בפאניקה, לקח לי הרבה זמן להבין שכדאי לחזור לתחנה הקודמת. חזרתי לתחנה הקודמת והצלחתי להתאפס. למדתי מזה להיות יותר מרוכזת, להסתכל מסביב ולא לשכוח להצפין את המפה. זה מלחיץ אבל מאד מלמד.
איזו עצה יש לך לתת לנווטים אחרים?
להצפין את המפה כל הזמן!!
איך את שומרת על כושר?
לקראת סילבה אני רצה פעמיים בשבוע ובכלל מנסה לרוץ כמה שיותר. אין לי מספיק כושר כי אין לי הרבה זמן להתאמן, אני אוטוטו אתחיל להתאמן בריצה בשדות ואני מניחה שהכושר שלי ישתפר.
באילו נעליים את רצה?
Salomon M&S contagrip
איך את שומרת את המפות שלך?
אני שומרת בקלסר את המפות עם פלט התוצאה שלי. אם יש תחרות שמתקיימת במפה שיש לי, אני אנסה לפני תחרות להסתכל עליה ולראות מה אפשר ללמוד ממנה. לפני אליפות החורף המורה שלי לניווט שחר הרשמן ממועדון גליל, הראה לי את מפת הניווט של נאות קדומים ועברנו עליה.
את אוהבת מקלחות או אמבטיות?

מקלחת, אין לי כוח לאמבטיה.