... והתעויוט

מאת: זיו נוימן

אליפות העולם למרחק בינוני בקטגורית הנשים הביאה לצופים רגעים דרמטיים שאחד מהם לבטח יילווה אותנו עוד הרבה מאוד זמן. הנווטת הטובה בעולם, הסופרסטאר השבדית, הספורטאית הכל כך מוכשרת, הדמות שעוצבה ע"י מאמנים ואומצה ע"י אנשי שיווק כנותנת השראה לכל כך הרבה צעירות וצעירים ברחבי העולם, נכשלה במבחן !!!
זהו לא סתם כישלון, זהו כישלון בשידור חי, אל מול אלפי צופים שעוקבים אחרי כל תנועה שלה על גבי המפה, כישלון שגורם לחלק מהצופים לזוע בחוסר נחת בכורסא אל מול מפגן ה"שיימינג" העצמי שהיא עושה לעצמה. טובה אלכסנדרסון הגדולה מהססת בתחנה 1, טובה אלכסנדרסון היפה שוגה בתחנה 2, טובה אלכסנדרסון הנפלאה מדלגת על תחנה 3 ומאבדת את עצמה לדקות ארוכות בדרך לתחנה 5...הנשמות הטובות וזריזות המקלדת מתחילים לשלוח "ממים" ו"דאחקות"... השדרים מתחילים לתהות שמא נתנו את ה GPS שלה למשהיא אחרת... כיכר העיר מתעוררת ואני לא יכול שלא להזכר בשירו הנפלא של עקיבא נוף :
זוֹכֶרֶת אַתְּ - אֵיך בָּאת לְכָאן, מַלְכָּה מֵעִיר צִידוֹן 
וְכָל הָעָם נִדְהָם אֶל מוּל יָפְיֵיךְ , 
הִנֵּה הֵם, כְּבָר, בַּשַׁעַר וְאַחֵר יְהֵא אָדוֹן, 
כְּלָבִים יְלַקְקוּ פֹּה אֶת דָּמֵךְ, 
הִנֵּה עָלוּ וּבָאוּ, כְּבָר, בְּשַׁעַר הָאַרְמוֹן, 
הִנֵה, כְּבָר, נִפְרְצוּ הַשְׁעָרִים, 
אִיזֶבֶל, בְּחִיוּך מַלְכוּת הוֹפִיעִי בַּחַלּוֹן, 
מַלְכָּה וּבַת שֶל מֶלֶך צִידוֹנִים. 
אַל תִתְנַגְּדִי לָהֶם, מַלְכָּה, 
הֵם הַצּוֹדְקִים תָּמִיד בַּכֹּל, 
הָאֱלוֹהִים וְהַנְבִיאִים -לָהֶם, 
וּבְנֵי הַנְּבִיאִים יוֹדְעִים הַכֹּל, רַק לֹא לִמְחוֹל, 
אֵל קַנָּא וְנוֹקֵם. 

מנסה להכנס לנעליה של TOVE ולחשוב מה אני הייתי עושה ? מה אתם הייתם עושים ? בעצם... זה בדיוק מה שכולנו עושים... בעצם... אנחנו לא סתם צופים... אנחנו גם כמו TOVE ספורטאים פעילים שחווים הצלחות וכשלונות... אנחנו גם כמו TOVE חווים חוסר התמצאות, ניווט נאחס, שום דבר לא הולך, בא לנו לזרוק את המפה וללכת הביתה תוך כדי הטחת האשם בממפה, במארגנים ובמניחי התחנות... אתם יודעים מה ??? בעצם זה לא שאנחנו כמו TOVE זו היא כמונו !!! היא גם בשר ודם, היא גם מפשלת לפעמים, היא גם לא תמיד מצליחה לעמוד בציפיות... ואתם יודעים מה ??? זה מה שעושה אותה כל כך פופולרית, דמות לחיקוי וחלומם של אלפי צעירות וצעירים ברחבי העולם.
אני מסתכל על המסך ורואה אייך היא עושה את הדבר הכי נכון לעשות : היא אוספת את עצמה, חוזרת למסלול, ממשיכה לרוץ למרות שאין לה שום סיכוי, נראה שהיא אפילו מתחילה להנות, במשפך היא נותנת את כל מה שיש לה כאילו היא נלחמת על המקום הראשון, איזה כייף לראות אותה כך... מלכת ניווט אמיתית גם ללא כתר בפעם הזו.