ללמוד מהגדולים, מהכי גדולים

בעיתון המיוחד שהפיץ הIOF לכבוד 50 שנות קיומו יש גם ראיונות וסקירות על הנווטים והנווטות הגדולים באמת, חלקם ואולי כולם לא מוכרים לנו, אבל בזמנו הם נחשבו השליטים הכל יכולים בזירת הניווט. אספתי את משפטי המפתח של אחדים מהם על מנת שגם אנחנו - הקטנים, נוכל ליישם את התורה שלהם או לפחות לקבל מושג ורעיונות לעתיד ולשנה החדשה שבפתח. זאת גם הזדמנות לאחל לכולנו שנה טובה ושנזכה לפחות לעוד 50 שנים של ניווטים (H95 - אני הולך על זה).

Magne Lystad - אומרים על הנורווגי הזה שהוא לא היה המהיר ביותר כאשר הייתה מתחתיו קרקע מוצקה, אבל, כאשר הוא נכנס ליער ולביצות עם מפה, לא היה אדם בעולם שיכול היה להשיג אותו. למרות איכות המפות וכמות המידע שסיפקו אלה בשנות החמישים והשישים הוא הצליח לעבור בתחנות בכשרון נדיר שהפך אותו לסמל בתקופתו. "טעויות מעלות לי את המוטיבציה לניווט טוב יותר בפעם הבאה" היה אחד ממשפטי המפתח שלו.


Liisa Veijalainen - הפינית שזכתה בזהב בשביל שניים, אלופת העולם ב1976 הייתה בחודש השלישי להריונה ודבר ההיריון הכה גלים בעולם הספורט, גלים שנוצלו היטב ע"י Liisa שהפכה למרצה מבוקשת על אורח חיים בריא, אימונים וכמובן ניווט.  המוטו שלה: "הניווט בנוסף להיותו ספורט תחרותי נותן לכל אחד את האפשרות להינות מהטבע בדרך שלו, ניווט הוא ספורט לכולם" ואם אתם מתעניינים אז... הבן שנולד לא עוסק בניווט (מספיק לי להיות אלוף עולם פעם אחת הוא אומר).



Age Hadler - "התחלתי לנווט בגיל 12 ומיד הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות" אומר הנורווגי שזכה באליפות העולם ב 72' "נחישות מצד אחד ושקט נפשי מצד שני, ביחד עם היכולת לראות בעיני רוחי את השטח כשאני קורא את המפה" הם שאפשרו לו להגיע להישגים הכבירים בזמנו. Age גדל באזור ברגן הידוע כאזור בעייתי לניווט (הררי, צמחיית קרקע, ביצות) "אתה נעשה קשוח כשהאימונים שלך נעשים באזור כמו ברגן" היה המוטו שלו. הספר שכתבו הוא ואשתו(נווטת עילית  איך לא) "בשבילי היער עם טבעת, מפה ומצפן" הפך לרב מכר.


Annichen Kringstad - זכתה בכל תואר אפשרי, ניצחה בכל תחרות שבה השתתפה ולא סתם כונתה "המלכה". בשנים 81-85 שלטה בזירה, הוכתרה אלופת העולם 3 פעמים ברצף והייתה הספורטאית (לא רק נווטת) המוכרת ביותר בשוודיה. לדבריה "גנים טובים, הורים תומכים, עקשנות והיכולת ללמוד מאחרים" הם הסיבות להישגיה. היא פרשה בגיל 25!
לאחר 25 שנים של הפסקה מהניווט היא חזרה לתפקיד ניהולי בפדרציית הניווט השוודית, היא רואה בהתנסות חיובית של ילדים בבית הספר ונגישות לכל אחד שרוצה לעסוק בניווט כנקודות מפתח להרחבת השורות.