המסע אל מרתון הרים 2013 (פרק 7)


מאת: נועם רביד

חדשות
ב-23/9, חצי שנה בדיוק לפני רוגיין אביב 2013, התקיימה ישיבת הנהלה שבה נדון נושא הרוגיין. הצגתי את התקדמות עבודת המיפוי, וגם את הנושאים הפתוחים: שטח כינוס, שיווק ופרסום, מקצים ולו"ז. לא התקבלו החלטות, אבל נראה לי שהצלחתי להעביר את המסר שצריך להעלות הילוך בהכנות, בעיקר בכל הקשור לשיווק ופרסום.
כחלק ממאמץ זה, יעלה לאתר האיגוד בקרוב בולטין מס' 1 של רוגיין אביב 2013, ובו יופיעו הפרטים העיקריים הנוגעים לתחרות, בצורה ברורה ונגישה לכל. המקצים עדיין לא אושרו סופית, אבל אני יכול לבשר באופטימיות שהמלצתי לקיים מקצה אולטרה של 16 (שש עשרה) שעות התקבלה ברוח חיובית, ולפחות אחד מחברי ההנהלה הצהיר על כוונה להשתתף בו (עם אחיו). יתר המקצים: 5/8/12 שעות רגלי, 7 שעות רכוב, וגם מסלולים נתונים (וארוכים) למתחילים, בדומה למה שיהיה ברוגיין סתיו 2012.
אז הנה, עכשיו מגיע השלב שבו אתם, קוראי שורות אלה, מתבקשים להתחיל לפעול. כל אחד במסגרת החברתית שלו נקרא להפיץ את הבשורה, ולעניין חברים/מכרים באירוע הניווט האתגרי ביותר שאורגן בארץ! שלחו אליהם קישור לאתר (ברגע שיהיה דף), גייסו שותפים לצוות שלכם (או הקימו צוות מתחרה), ספרו לאנשים שעשויים להתעניין בסוג כזה של פעילות. אני בונה עליכם וסומך עליכם!

שרטוט בקו גובה
רוב השרטוט עד כה היה של שבילים ופרטי נוף אורכיים משמעותיים (קווי מתח, גדרות בלתי עבירות). במקור התכוונתי לחכות עם שרטוט השטחים עד לרגע האחרון, כדי שלא יפריעו לי לראות את חומר הבסיס, אבל אז יוחאי, שותפי העיקרי לרכיבה, שאל אותי למה לא להתחיל בכל זאת, והאמת שלא היתה לי תשובה טובה. התחלתי לשרטט, והבנתי שזה הולך לקחת המון זמן, ולכן טוב שהתחלתי מוקדם מהמתוכנן. כעת אשתף אתכם בטכניקת השרטוט בה אני משתמש. מי שזה לא מעניין אותו יכול לדלג הלאה. השרטוט מתבצע ב-3 שלבים:
בשלב הראשון אני מעביר קו גובה לאורך השביל המיועד לשרטוט. למה קו גובה? כי זהו קו דק במיוחד, שלא מסתיר לגמרי את השביל שמתחתיו, ומקל מאוד על השלב הבא. העברת קו גובה פירושה למעשה הצבה של נקודות פיתול במקומות הנכונים, והמקומות הנכונים הם תוצר של נסיון מצטבר בהבנת האופן שבו הקווים האלה מתנהגים.
בשלב השני אני מזיז את מנופי הכיפוף כדי שהקו יתאים לשביל. אם הצבתי את הנקודות כמו שצריך, השלב הזה עובד כמו קסם. אם לא, צריך להזיז טיפה נקודות סוררות, ואז הכל מסתדר. הקו מוצב נכון כאשר השביל מוסתר היטב מתחתיו.
בשלב השלישי אני פשוט הופך את קו הגובה לסימון השביל המתאים מבחינת רוחב ועבירות (שני קליקים), וזהו – השביל משורטט.
להלן דוגמה לאופן שבו זה מתבצע:










שרטוט שטח מתבצע בדיוק באותו אופן, רק שקו הגובה עובר בגבול השטח:








דו"ח מצב
אחרי ראש השנה יצא יוחאי לחופשה משפחתית ארוכה בתאילנד. דני אחי כבר מזמן פצוע ולא יכול לרכוב. המשמעות – "נגמרו לי" השותפים. לשמחתי הצלחתי לגייס רוכב נוסף מהמועדון שלי (ואין הרבה כאלה) – עופר ברגיל, והוא יתלווה אלי לתקופת החגים.
מאז הכתבה הקודמת ועד לכתיבת שורות אלה בוצעו עוד 5 גיחות מיפוי, כמפורט בטבלה:
מס' גיחה
תאריך
בן זוג
שם הגיחה
מרחק
[ק"מ]
זמן
[שעות]
14
31/8
יוחאי
מצפה משואה ורמת אבישור
22
4
15
7/9
יוחאי
מערב תל צפית
20.5
2
16
14/9
יוחאי
מזרח ודרום תל צפית
30
3
17
18/9
יוחאי
תל גודד
21
3.25
18
22/9
עופר
בין לוזית לבית ניר
28
3.25
ולתיאור הוויזואלי של ההספק עד כה: האזורים המקווקווים הם האזורים הממופים (כל משבצת שווה קילומטר רבוע אחד). 88 קמ"ר, שהם שלושה רבעים מהשטח, כבר ממופים ברמת שבילים. נותרו עוד 28 קמ"ר ו-6 גיחות להשלמת חלק זה של הפרויקט.