מאת: נועם רביד
גיחת המיפוי האחרונה התקיימה ממש בתחילת נובמבר. מאז עסקתי
בתכנון התחנות ובשרטוט המפה, פעילויות שנעשו מול המחשב בבית, ולא הצריכו יציאה
לשטח. אבל תכנון התחנות הסתיים, בשעה טובה, אחרי שיוחאי ואני גמרנו להחליט על
הפיזור והניקוד המייטביים לטעמנו, והגיע הזמן לחזור לשטח, הפעם לצורך סימון
התחנות.
הגיחה הראשונה נקבעה לחנוכה, כאשר אני בחופש והילדים נוסעים עם
סבתא לפסטיגל. יצאנו שלושה: נעמי (אשתי), יוחאי ואני. את האופניים השארתי בבית,
לבשתי את בגדי הניווט הרגילים והטובים, והכנתי פק"ל סימון תחנות:
א. סרטי סימון ארוכים ובולטים, בצבע צהוב, אותם נתלה בשטח.
ג. מנסרה אחת במצב טוב. למה? ראו סעיף ד' להלן.
ד. מצלמה, לצילום כל תחנה עם מנסרה. חלק מהתמונות יפורסמו
בכתבה זו ובכתבות הבאות, סתם בשביל לגרות אתכם להגיע ולהשתתף ברוגיין. זה גם יעזור
לנו לזכור אילו תחנות ניתן לתלות ואילו דורשות מוט לתקיעה בקרקע.
ה. מפת הרוגיין העדכנית ביותר, מודפסת בקנ"מ היעד
(1:30000), עם תחנות מסומנות.
ו. רכב. סימון התחנות נעשה אמנם ברגל, אבל המעבר מתחנה לתחנה
נעשה באוטו, גם כדי לחסוך זמן וגם כדי לא להתעייף יותר מדי. הנסיעה היא רק בשבילים
טובים (אנחנו מכירים אותם היטב משלב המיפוי), ומשתדלים להתקרב לכל תחנה עד כמה
שניתן.
שטח הרוגיין היה יפה גם בקיץ, בצבעי הצהוב-חום הדהויים שלו.
אבל כעת, בתחילת החורף, הוא יפה שבעתיים, ונשאר רק להמתין בסבלנות ולראות איך הכל
יראה באביב, כאשר יתווספו שלל גווני הפריחה.
בגיחת הסימון הראשונה סימנו 5 תחנות בשעתיים וחצי (מיהרנו
לחזור בגלל שנגמר הפסטיגל). בגיחת הסימון השניה, שהתקיימה בסוף דצמבר, נהנינו
משבילים יבשים, שאיפשרו לנו נגישות טובה יותר עם האוטו, וכך יכולנו לסמן 11 תחנות
נוספות, אם כי הקצב נותר דומה לגיחה הראשונה. עד כה סומנו אם כן 16 מתוך 45 תחנות
- מעט יותר משליש. בקצב הזה יתכן שיספיקו לנו עוד 3 גיחות בלבד כדי לגמור לסמן
הכל.
דבר נוסף שקרה בדצמבר – הושק דף התחרות
של הרוגיין, בו ניתן למצוא מידע רב. בקרוב תחל ההרשמה המוקדמת. אני חוזר וקורא
לכם, קוראי שורות אלה, לעניין קרובים וחברים ולשכנע אותם להגיע ולהשתתף באירוע.