נווטת החודש - טל פריד

טל פריד נווטת חודש אוקטובר!
גיל: 24
מגורים:רמת ישי
מועדון: אס"א טכניון

הבחירה בטל פריד כנווטת החודש עלתה בראשי כבר בסוף שנה שעברה כשראיתי אותה שועטת בין הסבכים במהירות לכיוון תחנה בפארק אשכול. היה ברור לי שאיתה אפתח את השנה.
הרבה מכם לא מכירים אותה, אך פעמים רבות היא חולפת לידכם בניווטים. היא ספורטאית למופת ונווטת ששווה לעקוב אחר הישגיה והתקדמותה.
בחרתי בה משום שבשקט ובצניעות היא מגיעה לצמרת התוצאות. בעונה הקודמת היא סיימה במקום שלישי בקטגורית D21C. בתחרויות המקומיות היא נמצאת בחלק העליון של התוצאות... סקרנתי אתכם?
אז הנה כמה מילים על טל:

מתי התחלת לנווט ולמה?
בתיה פריד (אמא שלי) ממועדון גליל מנווטת כבר עשרות שנים כך שהיא הכניסה אותי למועדון ניווט גליל כבר בגיל 7. בתקופה זו ניווטתי פעם בשנה, שנתיים ולא יותר מזה. בצבא רציתי לעסוק בניווט ובאמת יצא לי לנווט לא מעט אך עם סיום הצבא הפסקתי. בשנה שעברה כשהגעתי לטכניון ללימודי הנדסה ביוכימית, החלטתי לקחת את הניווט כקורס. כשנכנסתי לנבחרת של הטכניון חויבתי ללכת לתחרויות ארציות. מתחרות לתחרות מצאתי את עצמי ממש מתלהבת מזה והתחלתי להגיע גם לתחרויות המקומיות בלי שום קשר לנבחרת. בעצם שנה זו תהיה השנה השניה הרצינית שלי בניווט.

מה גורם לך להמשיך להתעסק בניווט?
זה ספורט שמורכב מהמון סיפוקים שנובעים ממציאת תחנות ובחירות ציר נכונות. זה כמו משחק "חפש את המטמון". הריצה בשטח והקוצים לא מרתיעים אותי כלל, להיפך זה ספורט אקסטרימי וזה כיף. אני נהנית להתחרע על השטח, לרוץ, לטפס על סלעים ולקפוץ מסלעים של מטר, מטר וחצי. בנוסף, המשמעות של בחירת הציר הנכון היא כל כך חשובה בסופו של דבר וזה הופך את הכל למאד מעניין.

מה את אוהבת לעשות ביום יום חוץ מניווט?
אני משחקת כדורסל וזה מה שעשיתי רוב חיי. באופן כללי אני מאד אוהבת ספורט. אני מתאמנת 5 - 6 פעמים בשבוע. זה יכול להיות בריצה, שחייה, חדר כושר, כדורסל, אופניים, טיפוס על קירות. בשאר הזמן אני לומדת, עובדת ונמצאת הרבה עם המשפחה, עם החבר ועם חברים בכלל.

איזה אזור או מפה בארץ את הכי אוהבת?
אזור ציפורי ושימשית. הן המפות שהכי אהבתי אותן. פשוט כי ממש יפה שם. בלי שום קשר לאלה, כל מפה של חולות מלהיבה אותי בגלל האתגר שבניווט בסוג שטח הזה.

מבין סוגי השטחים, באיזה שטח את הכי אוהבת לנווט?
יער.

יש אירוע בניווט שאת זוכרת במיוחד?
לא משהו מיוחד, אבל יש ניווטים שאני ממש זוכרת את כל הניווט. ממש את כל הנקודות...
אבל הסוויץ' שגרם לי לעבור מלהגיע פעם ב... ללבוא גם למקומיות היה הפרפקציוניזם שלי, הרצון להצליח בנבחרת ולהיות טובה. עכשיו אני מרגישה שיפור; פעם הייתי מנווטת רק על תחושת בטן והיום אני מרגישה שיפור גדול בשל הבנת כיוונים ושימוש במצפן.

איזו עצה יש לך לתת לנווטים אחרים, מה עוזר לך לנווט יותר טוב?
לישון מעט!! אם אני לא ישנה טוב בלילה, לדוגמה רק 4 שעות, הניווטים שלי הרבה יותר טובים ואני הרבה יותר חדה. אני ממש מרגישה שהמפה והשטח מתחברים לי.

עם איזה נעליים את רצה?
אני רצה עם סולומון, אבל פשוטות ואפורות, לא יפות וצבעוניות כמו של שאר הנווטים.

איך את שומרת את המפות?
אני נותנת אותן לאמא שלי והיא שומרת את כולן.

מעדיפה מקלחות או אמבטיות?


מקלחות, אין מספיק מים בארץ לאמבטיות!!