שקע קפריסאי

מאת: זיו נוימן

100 דולר, 40 דקות טיסה והגעתי.
קפריסין כל כך קרובה, כל כך חלק מאיתנו ומעולם לא חשבתי לבקר בא עד שאשתי רצתה שאהיה קצת ספונטני ונצא לסופשבוע רומנטי באירופה.
היות והספונטניות הרומנטית שלי עמדה כאן למבחן הצלחתי לשכנע אותה כי אין על קפריסין ובכך הצלחתי להסוות כמעט בצורה מושלמת את היותי סטטי וחסכן כרוני בעוד היא חשבה שיש לה ביד גבר שרמנטי שלוקח אותה לסופש רומנטי.
בדיקה מהירה ב worldofO והיה לי ביד כבר אימון בשטח מדליק ולמזלי הספונטני גם תחרות ספרינט בעיירה רדומה. "אנחנו מסודרים" הודעתי למאושרת ואת ניווטי סוף השבוע בבלפור וחרובית אנחנו מחליפים ב Sia-Mathiatis  ו Pano Lefkara.

קפריסין נתגלתה כמקום מדהים: בתוך מספר רגעים יוצאים מאזור החוף המיושב ועולים להרים השוממים עם נוף וטבע פראי, חקלאות קדומה וכפרים ציוריים, שקט צועק וכבישים ריקים לחלוטין. יערות אורנים, צמחיה ים תיכונית מגוונת ותבליט מרתק.... כן, כן, כן.... גן עדן לניווט !!! שטחים עצומים ומרתקים שרק מבקשים כי נווטים יגאלו אותם מבתוליהם, יהנו מחמוקיהם ויעשו אהבת מפה/שטח ספונטנית כמו שרק נווטים רומנטים יודעים.
הטבע הקפריסאי בעונת המעבר של הסתיו כואב כל כך, צבע זהב של דולבים מתערבל עם האדום של אגוז המלך והצהוב של כרמי הגפנים במדרונות האדירים של הרי הטרודוס, אורנים שחורים בני מאות בשנים עומדים דומם בפסגות הגבוהות לצד ארזים, קטלבים אדומי גזע וצומח קשוח החשוף לרוח ולקור, ואפילו אם אתה סתם ציניקן בכל זאת זה צובט בלב.

שטח הניווט של סיה מטיאטיס התגלה כיהלום של ממש עם תבליט עדין, שטח חצי פתוח נח לריצה ואינסוף בחירות ציר ואפשרויות להנות מניווט טכני מהמעלה הראשונה. המפה מכסה שטח איכותי שרבים כמותו יש מאופק לאופק ולי נותר רק לקנא ולהבטיח לעצמי כי לכאן עוד אחזור בקרוב למחנה אימונים בסגנון הנווט הרומנטי.

תחרות הספרינט גם היא הייתה מהנה ביותר ורחובותיה הרייקים של העיירה הציורית נתנו למשתתפים את כל מה שספורט הניווט יודע לתת לאוהדיו: בחירות ציר, ריצה מהירה, מדרגות, סימטאות צרות ושינויי כיוון כיפיים בבוקר שימשי עם אוויר ירושלמי קריר ואווירה אוהדת של יושבי בתי הקפה שמייד בסיום הניווט גם אנחנו השתלבנו באחד מהם - בוקר רומנטי כבר הזכרתי.

לסיכום אני יכול להגיד כי קפריסין היא מדינה נפלאה לטיולים ולניווטים (כיום יש בה רק 3-4 מפות ניווט), מדינה עם אנשים חמים והמון המון פוטנציאל ניווטי.

ואני ???... אני מסתם רומני הפכתי לרומנטי - אין על ספורט הניווט !!!