בראש של...

את הפינה "בראש של..." נפתח הפעם עם הראש של אלכסיי.
לפני שנפתח לאלכסיי את הראש ואת הפינה ניתן הסבר קצר על מה הפינה וכיצד היא נערכת ?
הפרוצדורה הדרושה להכנס לניתוח ראש בפינה זו, היא הרבה פחות מסובכת מהזמנת תור לרופא משפחה בקופת חולים כללית, כל מה שצריך זה בסך הכל קובץ GPS שאיתו רצתם באחת התחרויות האחרונות. את שאר העבודה אנחנו נעשה לאחר שתשלחו לנו את הקובץ ותחתמו על טופס הסרת אחריות לתוצאות הניתוח. או במילים אחרות: אצלנו הניתוח תמיד מצליח , החולה מת מבושה ולפעמים הקורא מת מצחוק.
אחות... תעבירי לי בבקשה את תוצאות המסלול שאלכסיי רץ בפארק אשקלון, מסלול ספרינט ביום חם, מפה חדשה ושטח שדורש קריאת פרטים מדוייקת במהירות גבוהה. אנחנו מצפים לתוצאות חיוביות ללא ממצאים מחשידים.
ברגע זה אנחנו נכנסים לראשו של אלכסיי, עוברים על תוצאות הריצה, משווים אותו למנצח המסלול, בודקים היכן הוא טעה? היכן הוא התעכב? בחירות הציר שלו? תגובה עיצבית ביציאה מהתחנה? יכולת גופנית כללית והפרעות ניווטיות במצבים קיצוניים כמו תחנה לא במקום (10).

להלן המימצאים:
אין ספק שאלכסיי הוא טיל אנושי עם קצב ריצה של אתיופי שזה עכשיו אכל אינג'רה מרוחה בסחוג, לפעמים מהירות הריצה היא בעוכריו: הוא לא מצליח לקרוא את המפה במהירויות המסחררות שהוא רץ בהן.
לדוגמא:
תחנה 3 שמגיעה לאחר קטע ריצה ארוך עם דרגת ניווט לא קשה ובחירת ציר נכונה של אלכסיי, רק שמרחק הבלימה שלו הוא כמו של רכבת קיטור מתקופת התורכים כשנהגה המשופם מבחין בגמל על המסילה בזמן עישון נרגילה.
תחנה 6, כנ"ל. אלכסיי נבלם ע"י פריט שנמצא מעבר לתחנה ואז חוזר אחורה, אלכסיי משתמש בטכניקה זו רבות, היות ומהירותו מחפה על בזבוז מרחק מיותר. על זה כבר כתבו את הסיפור הידוע בילקוט הכזבים " עבד היה זורק רימון למרחק של 80 מ', פעם היה צריך להשחיל רימון לחלון בית במרחק 50 מ'. מה עשה? הלך אחורה 30 מ' וזרק את הרימון".

טיפול דרוש: התאמת קצב הריצה ליכולת קריאת המפה ורצוי לא לרוץ יותר לאט. איך עושים את זה? עושים את מה שאלכסיי עושה בתחרויות אבל באימונים: רצים יותר מהר ממה שאתם חושבים שאתם מסוגלים ומנסים לנווט בקצב מהיר יותר ממה שאתם הורגלתם עד כה.

אחות, תכניסי את המטופל הבא...