יב"ז ות"ל וגז"א גם

מאת:זיו נוימן
נתחיל מהאקסיומה: ספורט הניווט הוא ספורט ירוק !!!

אין ספק שהטרנד הירוק שוטף היום כל חלקה טובה במדינה ובעולם, יכול להיות שזה מאוחר מדי ויכול להיות שלא, אבל למה להרוס את מצב הרוח שלכם עם תחזיות אפוקליפטיות, נניח שזה לא מאוחר מדי.

מדינות אירופה המפותחות וגם אלו שפחות, רואות בטבע דת שנייה ובחלקן גם ראשונה-ההמנון השבדי מעניק לטבע את התואר אלוהים ובעצם למה לא, הרי אלוהים זה בטוח לא אשכנזי עם זקן לבן, וספרדי עם זקן לבן שחושב שהוא אלוהים כבר יש לנו... בסלובניה הירוקה שכמות האגמים בה לא פחותה ממספר שקיות הניילון שיש אצלנו בתחנה המרכזית הישנה אסור בתכלית האיסור לשוט במימיהם עם סירת מנוע - זה מרעיש, זה מזהם ואין בזה צורך. אצלנו בניגוד אליהם שכנראה לא יודעים איך לנהל מדינה מתפתחת: יש אגם אחד וכמות סירות מנוע שגם ישו היה יכול ללכת בקו ישר מטבריה לעין גב אם היו מצמידים אותן אחת לשניה.
תמיד היו הירוקים עוף מוזר שרק הפריעו לאחרים להתפתח, לפתח ולתפוח. הם עסקו בפעילויות שונות ומשונות שלא תרמו כלום לתוצר הלאומי, לא תרמו כלום לבטחון השוטף ולא תרמו כלום לקופות הצדקה שמונחות בקברי צדיקים...גם בתחום הספורט הם נטו לפעילות מוזרה כמו... ריצת ניווט לדוגמא, הם בחרו לעסוק בספורט מוזר שאינו דורש מתקנים קבועים, אינו תופש אזורי מחיה וגם מה מוזר: הפעילות מתבצעת בטבע הרחק מעין התקשורת והמצלמות, לא מרוויחים בספורט הזה כסף ובכל זאת אנשים רבים הופכים אותו לדרך חיים. מוזרים...

אותם אנשים המכונים "נווטים" מנסים לצמצם כמה שיותר את חותמם בטבע ובניגוד גמור לאופי תושבי האזור הם גם רוצים לשמור על הטבע ולו רק בכדי לעסוק בספורט האהוב שלהם. נכון, אותם טיפוסים חושבים רק על עצמם ולא על האחרים, הם לא רוצים שאחרים ירוויחו כסף מפיתוח קרקעות, הם לא רוצים לפתור את בעית הפקקים במדינה והם לא רוצים מדינה מפותחת הלובשת שמלת בטון ומלט.
אז אם לא הייתי מובן עד עכשיו הרי שאצטרך להיות יותר בוטה: האיגוד לספורט הניווט הוא "גוף ירוק", אולי לא גוף שמבצע פעולות אקטיביות למען הסביבה (לנקות זה לא נחשב - לנקות זו תרבות כמו שלא ללכלך זו גם תרבות) הכוונה היא שהאיגוד לספורט הניווט ירים את הדגל הירוק ויתנגד לכל פגיעה בשטחים הפתוחים. זו צריכה להיות מדיניות ברורה ואחידה.

בשבת האחרונה התקיימה פעילות למען הצלת פארק השרון, את הפעילות ארגנו החברה להגנת הטבע ותושבי האזור. גם האיגוד נרתם להצלת הפארק ונתן את קולו למעש באמצעות מפות ניווט שחולקו למשתתפי הפעילות וגם בהקמת עמדה בעלת נוכחות מרכזית בארוע שנועד להגיע לאוזניהם של חברי הועדה לתכנון לאומי (ות"ל) על מנת שיסירו את רוע הגזירה.
לארוע הזמינו המארגנים גם מספר סלברטאים המתנגדים לכביש ואנחנו ניסינו לתפוש אותם בפוזת ניווט לתכנית השנתית הבאה, רצינו לתפוש את יעל בר זוהר (יב"ז) אבל בסוף הסתפקנו בבעלה גיא זוארץ (גז"א) הידוע מהתכנית הישרדות בתמונה קצת אנמית (איפה עמרי כשצריך אותו ?)


סוף טוב הכל טוב
לעת עתה ניצל הפארק מהסטת כביש החוף אבל איום חדש מתקרב ממזרח - כביש 9 שאמור לחבר את מחלף בקה מכביש 6 לכביש החוף דרך פארק השרון.
כביש נוסף מאיים על שטחי הניווט ביער בן שמן ובית ענבה (כביש 4) וגם שם נפגין נוכחות וניתן את קולנו נגד הפגיעה בשטחים הפתוחים.