על הקשר בין אבן גבירול לבארי

מאת: דודי אלוני

הדבר הראשון שעולה אני מניח לכולנו כאשר אנו שומעים את השם אבן גבירול, הוא הוא אותו רחוב מרכזי שחותך כמעט את כל תל אביב, הרחוב בו מתי שלא תגיע תמיד לא תמצא חניה (טוב לא חכמה זה נכון לכל תל אביב),הרחוב בו שוכנת העירייה, הרחוב בו נרצח ראש ממשלה,הרחוב בו נמצא מגדל המאה,הרחוב שחיבר בין יפו לסומייל ב1920 והרחוב שמתחתיו תעבור רכבת תחתית ב2190. מסתבר שהרבה לפני שאבן גבירול היה רחוב הוא היה בן אדם, מעטים אני משער יודעים ששמו הפרטי היה שלמה (קשר ראשון לבארי או לפחות למתכנן המסלולים שם), ומעטים גם כן יודעים שהוא היה משורר ופילוסוף.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%9C%D7%9E%D7%94_%D7%90%D7%91%D7%9F_%D7%92%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%9C
ברי סחרוף ורע מוכיח ומבצעים חלק משיריו, אחד היותר מפורסמים :
http://www.youtube.com/watch?v=V6mWAbtOYEU&feature=related
לאותו שלמה אבן גבירול היו לא מעט פניני חכמה** , ואחת הפנינות (אם לא ה ) הינה:
"בקש מה שאתה צריך לו, ועזוב מה שאינך צריך לו, כי בעזיבת מה שאינך צריך לו - השגת מה שאתה צריך לו."
באם הבנתם את הפנינה ואת הקשר שלה לניווט עזבו את הפיסקה הבאה, באם לא קראו גם אותה.
נראה כאילו אבן גבירול עצמו היה נווט בH21A , כאילו משפט זה נכתב בעבור הנווטים ובשבילם. הלא זוהי תמצית הניווט, להתמקד רק במה שצריך, עזוב התמקדות בכל ערוצון קטן כאשר אתה רץ לעבר עץ ענק, עזוב התמקדות בכל שלוחה ושיח כאשר הנך רץ לעבר צומת שבילים צחיח (בלי הצחיח אין חרוז), עזוב את כל אלה ותשיג את מטרתך. מה שמדהים לדעתי הוא שהנווטים הטובים באמת גם בשטחים קשים מאד מגלים שהם כמעט ולא צריכים כלום (https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj1Y3_S1BsojqrshCgQqIad0oQ897d_1dyj1DHKC6TWFht7_RIBcmypC0snvoQDWMgNeixjwDnyFPPPy30SKGoPAJxen5XWf7MdeSy6_I03no6tZGNiwrE3IG0VjoC5h1uBT_lhvo79Pmw/s1600/%25D7%25A8%25D7%25A4%25D7%2590%25D7%259C%25D7%2599.JPG ותודה ליובל רפאלי). והחכמה הגדולה היא כמובן לדעת מה לבקש ומה לעזוב.
מצורפת המפה מבארי של הבינוני פלוס עם מה שעזבתי או יותר נכון עם מה שביקשתי:


*מסתבר שיש רחוב בארי בתל אביב וקשר נוסף בין בארי לאבן גבירול הוא רחוב בלוך.
** פניני חוכמה נוספים :
אם תרצה שישנאוך - בקר את חבריך תמיד, ואם תרצה שיוסיפו בך אהבה - בקרם לעתים רחוקים.
מי שמאריך בשיחתו - יקוצו בני אדם בדברו.