EYOC ו XLS

מאת: זיו נוימן
לאחר אליפות אירופה לנוער וצבירת אי אלו נתונים סטטיסטיים אני רוצה להעלות מספר שאלות:
1. מה המצב שלנו ביחס לראשונים ?
2. האם אנחנו מתקדמים ?
3. האם יש הבדל בין הגילאים ?
4. האם יש הבדל בין המינים ?
5. האם יש לנו ייתרון יחסי בניווט ספרינט לעומת ניווט קלאסי ?
הנתונים מתייחסים להישג הטוב ביותר שלנו בכל אליפות אירופה לנוער ללא קשר למה שקורה מסביב כגון: כמות הנערים שעוסקים בניווט בארץ, רמתם... ועוד נתונים רבים ואחרים שיכולים להשפיע על הטבלה או לפחות להאיר באור אחר את הנתונים.
אני יכול לענות בוודאות רק על שאלה אחת והיא שאלה מספר 5, בניווט ספרינט אנחנו משיגים תוצאות טובות יותר ביחס למנצחי המסלול ללא שום ספק.
הסיבה פשוטה - מורכבות הניווט יורדת, שטחי הניווט לא מפתיעים אותנו ואינם שונים בהרבה משטחי ניווטי ספרינט בארץ. עיקר ההבדל נמצא בכושר הגופני, זריזות וזריזות מחשבה, טכניקות קטנות כמו: יציאה מתחנה, ניקוב מהיר, הבנת דקויות הסימנים... שיכולים להוריד עוד מספר שניות.
מסקנה: אם נרצה להשתפר בהישגים הבינלאומיים בטווח הקצר - עלינו לפתח את ניווטי הספרינט כמו גם להשקיע יותר באימונים ושיפור הטכניקות לסוג זה של ניווט. ההשקעה אינה גדולה ואת התוצאות נוכל לראות בטווח זמן ריאלי.
בעיה: האם ניווט הספרינט משקף את הספורט שלנו ? האם בסוג זה של ניווט נרצה לשים את יהבנו? ואם להיות פחות דרמטיים, האם אנחנו צריכים להשתפר בניווטי ספרינט ומה זה ייתן לנו ?
גם כאן התשובה מורכבת, אבל, אם נתעלם מכל מה שסביבנו ונראה לנגד עינינו מטרה אחת והיא שיפור ההישגים בזירה הבינלאומית  הרי שהתשובה היבשה כמו הסטטיסטיקה היא : כן.
מזלנו, שניווט לא עוסק רק במספרים יבשים והישגים בזירה הבינלאומית הם לא מהות הכל בספורט שלנו (יש איגודים שזה כך ), אנחנו נעדיף לפעול במספר מישורים כפי שקבענו בתכנית החומש והכי חשוב הוא לשמור גם על הרגש ועל האהבה שיש לנו לספורט הניווט ,כי ניווט זה לא רק ספורט - ניווט זה דרך חיים.