weekend


מאת: יובל ברג
לפני כשבועיים יצאתי לכנס מקצועי בסן דייגו. יצא ככה שזכיתי לבלות את הסופ"ש שלפני הכנס בסמוך לעיר, ואז התחלתי לחשוב: מה עושים במקום שיש בו שלל מוזיאונים, גן חיות מהנחשבים בעולם, פארק עולם המים הענקי, שופינג, אוכל טוב (ומשמין, כיאה לאמריקאים), לגולנד, דיסנילנד ועוד כל מיני לנדים אחרים?? ניחשתם נכון: ניווט
!
בדיקה ראשונית הראתה שכמות האירועים השנתית של מועדון הניווט המקומי שווה למספר הנווטות בקטגוריה D65 – 2... ולכן יצאתי למסע חיפוש אחר מפות אימון במרחקי נסיעה סבירים והרי לפניכם התוצאה: 6 מפות ביומיים, כאשר את כולן מצאתי דרך מאגר המפות של world of O, אותן מיקמתי לפי Google maps.

 


המשולש (או יותר נכון מגן דוד), מציין את מיקום המלון בו שהיתי. ביום הראשון הייתי במפות 1-3, וביום השני במפות 4-6.


מפה מס' 1: Mission trails
קבעתי מראש איזשהו מסלול, אך כשהתברר לי שהירידה מרוב השבילים אסורה (תופעה שהתבררה אח"כ כנפוצה במפות האחרות), החלטתי פשוט להקיף את השטח ולחפש תוך כדי פריטי נוף מעניינים. הפארק היה מאוד מרשים, שטח פתוח כפי שניתן לראות, אך רובו מוריק מצמחיית קרקע.



מרחק כולל: 8.4 ק"מ, זמן: 56:01

מפה מס' 2: Balboa park
מפת ספרינט קלאסית, כאשר רוב המבנים המסומנים הם מוזיאונים משובחים (אני בחרתי במוזיאון התעופה המצוין, מומלץ!) והיו שינויים קלים בשטח שאילצו אותי להקיף מעט גדרות.


מרחק כולל: 4.25 ק"מ, זמן: 23:01

מפה מס' 3: Point Loma
אחד מחופי הים המרהיבים בעולם, לשון יבשה שיוצאת אל עבר האוקיינוס השקט, עם מצוקים ותעלות שיורדים לחוף, משהו בסגנון של חוף קיסריה.
נפעם מהנוף ומהשקיעה יצאתי לחקור את המפה ללא מסלול מוגדר.

מרחק כולל: 2.18 ק"מ, זמן: 15:59

מפה מס' 4: UCSD
עוד מפת ספרינט מצוינת, שהסתבר בסוף שהיא מתאימה גם למסלול ארוך. קמפוס ענקי ומטופח (לא סתם היא נחשבת לאחת מהאוניברסיטאות הטובות בעולם). את המסלול בחרתי לעשות בשיטת סקור, עם שינוי ציר, אחרי שהסתבר שהשטח צפונית ל39 לא ממש עביר כמו שהוא במפה...


מרחק כולל: 12.24 ק"מ, זמן: 1:14:50

מפה מס' 5: San Dieguito
פארק חביב שמזכיר את הגשרים התלויים בנשר. מסביב לפארק מגרשי גולף מפוארים ובפארק עצמו שבילים צרים ופתלתלים. המטרה כאן היתה לנצל כל שבילון במפה המיניאטורית.


מרחק כולל: 3.5 ק"מ, זמן: 21:07

מפה מס' 6: Lake Poway
המטרה המקורית היתה לאסוף את הנקודות המסומנות בשיטת סקור, אבל הזמן הקצר שהיה לרשותי אילץ אותי להסתפק בצד הדרומי של האגם היפיפה ולהזדרז להחזיר את הרכב ששכרתי לטובת משימות הניווט.


מרחק כולל: 2.64 ק"מ, זמן: 17:03



 אין ספק שהצלחתי להתיש את עצמי כראוי, ולפצות חלקית על העדרותי מאילניה... להדפיס מראש את המפות ולתכנן את המסלולים היה משתלם בסוף וזה רעיון שאני ממליץ לכל אחד שנוסע לחו"ל ויש לו איזה יום-יומיים לנצל במקום לא מוכר.

לגבי הכנס – גם הוא היה מעניין, אבל לא כמו הניווטים J