ספרינט - קצר ולעניין

מאת: זיו נוימן
ניווטי הספרינט הם תולדה של הניווט הקלאסי, תוצאה של רצון להביא את פעילות הניווט למדיה ומציאת פיתרון למחסור בקהל צופים וסיקור תקשורתי,  משול הדבר ל: "אם מוחמד לא יבוא להר יבוא ההר למוחמד". עם השנים התמסד סוג זה של ניווט והושם דגש על אופיה של המפה, כך שתאפשר לנווטים להבחין בבירור היכן מותר והיכן אסור לרוץ. הניווט הטכני הוא קל למדי וכמעט כל נווט מתחיל יכול להשלים את המסלול בזמן סביר.
אז היכן הכייף אתם שואלים ?
האפשרות לנווט כמעט בכל מקום, במיוחד אם אתה גר במדינה שבה השטחים האורבניים הולכים ותופשים מקום מרכזי הוא  עניין שאין להקל בו ראש, האפשרות לרוץ עם מפה ביד ולא משנה היכן, העיסוק בפעילות שיכולה לשמש פלטפורמה מצוינת לאימונים ולחשיפת ספורט הניווט לכל שכבות האוכלוסייה. אלמנט התחרות שבה כל שנייה יכולה להיות מכריעה וכל טעות קלה ( גם של שניות בודדות ) יכולה לעלות לכם בניצחון או הפסד, הדרישה לזריזות מחשבה ולמתן פתרון מהיר ונכון בזמן כל כך קצר, האתגר לכל אוהב חידות, הגילוי של פינות נסתרות שאף פעם לא התייחסתם אליהן, כל אלה הם שהופכים את ניווט הספרינט לאטרקטיבי כל כך.
מה האתגר ?
נכון, אלה שבאים לניווט על מנת לטייל בטבע ולהשלים את המסלול מבלי להתייחס למחוגי השעון אולי לא ייהנו כפי שהם נהנים בטבע, אבל, אלו שהתחרות היא בדמם יעשו הכל על מנת להפחית עוד שנייה ועוד שנייה כפי שעושים אצנים וספורטאים שמתחרים מול השעון. הליטוש לריצה מושלמת ולניווט חלק דורש אימונים וניסיון עשיר בסוג זה של תחרות והאתגר הוא כמובן יחסי ופונה יותר לאוכלוסיה שאוהבת ספורט ומחשבה לעומת כאלו שאוהבים ספורט מחשבה וטבע. מקבילה דומה בעולם השחמט הוא המשחק הקלאסי והרגוע לעומת משחקי ה"בליץ" או ה"בולט" שם אתה חייב לעשות את המהלך שלך בזמן קצר ביותר.
אז עד כאן ההקדמה... ועכשיו נעבור לתכליס ולסדרת האימונים שמתקיימת הקיץ בימי שלישי בערב.
אימון ראשון - עיקרון השטף
1. תמיד בדרככם לתחנה בידקו מהו הכיוון אליו אתם צריכים לצאת בדרככם לתחנה הבאה בתור, פעולה זו תחסוך לכם זמן רב.


2. כנסו לתחנה כך שפניכם בזמן הניקוב יהיו לכיוון היציאה ( A )
3. הקפת מכשול מימין או משמאל ? אל תבזבזו זמן במחשבות מיותרות וניתוחים מתמטיים, בחרו צד בצורה אינטואיטיבית ותתחילו להקיף, ההבדלים בד"כ לא כאלה גדולים.
4. בד"כ באזורים אורבניים מטופחים ( דשא ושבילים) ריצה על הקו הישר עדיפה וחוסכת מרחק רב. (D )