חג פורים - חג גדול לנווטים

מאת: שי רם
ההחלטה לפתוח את מחנה פורים לכלל התלמידים ולא רק לנבחרת הצעירה טמנה בתוכה לא מעט בעיות אבל גם הבטחה גדולה.
הבעיות, עומס רב על צוות המאמנים (שעובד בהתנדבות, כולל על חשבון ימי חופש מהעבודה) וקושי במתן מענה מקצועי למגוון נווטים. כמו כן, בעיות לוגיסטיות מכאן ועד להודעה חדשה.
ההבטחה הייתה שהתלכיד החברתי הנפלא של הנבחרת הצעירה ידביק אליו נווטים חדשים. ספוילר: זה הצליח...
אז איך עושים את זה???
המפתח להבאת הילדים היה בפניה למאמנים שלהם במסגרות השונות ובפרסום זמן רב מראש של המחנה באתר האיגוד. ההצלחה הייתה מעבר למשוער – נרשמו 46 ילדים, מתוכם התייצבו למחנה 44 (50% בנות) - מחנה האימון הגדול בתולדות האיגוד. גייסנו את אסף אבנר לעזרה – היה ברור ש קרן, עפר ואני נהיה עסוקים עד מעל לראש. עזרה מבורכת נוספת קיבלנו מאיתן, זיו, דני אהרוני, עמי גנצרסקי, עודד ורבין, מויש מנור, משפחת רגב ורן דבש. מקווה שלא שכחתי מישהו...
חודש לפני המחנה פניתי באימייל לחברי הנבחרת הצעירה וביקשתי מתנדבים לארגון הערב החברתי. עדי גוטמן, נרי פיין, מעין מינצר והילה איילי נענו לאתגר. הן ארגנו ערב למופת עם משחקי היכרות, חידונים ואפילו הפתעה לילדי יום ההולדת. מיותר לציין שכולם היו מחופשים, כולל המאמנים.
את התוכנית המקצועית בניתי כבר באוגוסט אז ידעתי שאפשר להתאים את התרגילים לנווטים מתחילים בלי יותר מידי בעיות. נושא המחנה היה הפשטת מפה ושיפור הזרימה בניווט. את הסרטים הנחתי בשטח ארבעה שבועות לפני המחנה והצטידנו במפות איכותיות מודפסות.
פתחנו בתרגיל כוכבים משולבים עם טוויסט מדליק בתל חדיד ואימון זיכרון מפות מרכזיות. משם נסענו למושב בן שמן וקיימנו תחרות שליחים בה הרכבתי בעצמי את הקבוצות כך שתתקיים תחרות שווה והנווטים יכירו חברים חדשים. בזכות קרן ועפר עשיתי זאת במהירות ואכן התפתחה תחרות הייתה צמודה ומרתקת. חזרנו, קיבלנו חדרים, מקלחות ואז ערב חברתי שהיה הצלחה אדירה.
למחרת קיימנו ניווט קצר בכפר הנוער בן שמן ולאחריו נסענו לניווט זוגות אתגרי על מפת בן שמן מערב. נקודת הסיום הייתה בבית הקברות של בן שמן, משם נסענו לגימזו לתרגיל מפה לבנה ששימש כתחרות המסכמת של המחנה. תרגיל מאתגר במיוחד שהנווטים עמדו בו בכבוד.
לסיכום, אחד המחנות המוצלחים ביותר מקצועית ובוודאי חברתית שהיו לנו בשנים האחרונות. תודה ענקית לקרן ועפר, שותפיי לדרך.



תרגיל מפה לבנה

"מפה לבנה" הוא אחד מתרגילי הניווט האהובים עלי ביותר. זהו גם אחד מתרגילי הניווט הקשים ביותר שיש, בעיקר כאשר הוא מבוצע בלחץ תחרותי. אימון מפה לבנה שהתקיים בגימזו היה התרגיל המסכם של מחנה פורים. תרגילי המחנה עסקו בהפשטת המפה כך שהתרגיל הזה היווה אקורד סיום הולם. לפנינו המפה שצייר יובל רפאלי, יובל צייר רק את מה שישתמש בו בבחירת הציר. הוא נזקק רק ל-5:50 דקות של שירטוט בטרם יצא ליער. (וגם לא שכח להפעיל את ה GPS )