מולקה השני הוא המלך

מאת זיו נוימן
אני חוזר אחורה בזמן, מנסה להזכר כיצד התחילו למחשב את התחרויות הראשונות של האיגוד.
השנה 1995, אני עומד בצומת מסובים לכיוון דרום, מאחורי הר הזבל חיריה ורוח חמה של סוף האביב מכה בי בכל עצמתה, מביאה אל אפי את ניחוחות תוצר הזבל המבעבע במעמקי ההר של תושבי גוש דן. לידי עוצרת מכונית מקרטעת השייכת לחבר ההנהלה דודו מלכה, אם אני זוכר נכון זו היתה אאודי 80 לבנה עם מזגן, אנחנו דוהרים דרומה לכיוון אשקלון, דודו מעדכן אותי בתוכנת הניווט "ניווטית" שקורמת עור וגידים באמצעות גאון מחשבים מקומי בשם "אלכס" ועילוי בכל הנוגע למתן פתרונות ותכנות על פלטפורמת "מג'יק". אני מהנהן בראשי ועושה קולות של מבין גדול למרות שעד לאותו רגע לא נסעתי באאודי עם מזגן, לא הייתי באשקלון, לא ידעתי מה זה מג'יק ומעולם לא פגשתי אדם שקוראים לו אלכס.
פיתוח התכנה אשר נבנתה בעמל ויזע, גזלה מאיתנו זמן רב שברובו הוקדש לחכות לאלכס עד שימצא חניה לBMW קבריולט שלו, מכונית שנרכשה הודות לכספים שזרמו מחשבון הבנק של האיגוד וסייעו לאלכס גם לעבור לבית בקיסריה  להקים חברה מצליחה בקומה ה 30 של הבניין העגול בעזריאלי ולהפנות אלינו קבלני משנה שימשיכו לפתח את התכנה על מנת להמשיך  ולזלול את חשבון הבנק המצטמק שלנו. אבל הדבר המרכזי והחשוב ביותר בתוכנה הייתה חוסר היציבות שלה, משל הייתה יסוד מתכתי אלקלי המכיל אלקטרון אחד ברמת הערכיות האחרונה, כמו בסוג זה של יסודות מתכתיים גם כאן היה צריך לטפל בכל המערכת בכפפות של משי, כולל אמירת פרקי תהילים לפני שמחברים את כל החוטים ומתניעים את המחשבים.
אבל... אליה וקוץ בה (דווקא מהצד של אלכס). במהלך ההכרות עם עולם המחשבים עשה לי אלכס הכרות גם עם נושא חדש יחסית בתחום: האינטרנט. עולם שלם של תוכנות לניהול תחרויות ספורט ניגלה במהלך חיפושים נרחבים שעשיתי ( גוגל עוד לא נולד ) ומשם קצרה הדרך לאיתור תוכנות מדף לניהול תחרויות ניווט ומציאת תוכנה נפלאה בשם O-EVENT אשר הצליחה לענות על בעיות הנובעות מהתנהגות הילידים המקומיים, בעיות שלא מוכרות במדינות אירופאיות מתורבתות כגון: זינוק לפני שהתחרות מתחילה, שינוי זמן זינוק לאחר שהתחרות התחילה, זינוק לאחר שהתחרות הסתיימה, לקחתי מפה של מסלול אחר, שכחתי את הכרטיס בבית, אופס.. ניווטתי עם הכרטיס של הבן שלי, לא איפסתי, מה נגמרה ההרשמה ביום רביעי ?, אני בטוח שניקבתי למה אני פסול, תכיר זה חבר שלי אפשר לתת לו כרטיס אלק!, מה? צריך לשים את הכרטיס בתחנה הכתומה? - אבל יש לי פתק, אבא שלי לקח את הכרטיס שלי אז רצתי עם הכרטיס שלו...
אין ספק שתוכנה זו התגלתה כסלחנית ביותר והודות להרבה מאוד שיפורים ותכונות חדשות שעשה המתכנת הסלובני לבקשתי וכנראה גם לבקשות אחרים החזיקה מעמד שנים רבות וגילתה יכולת שרידות של ג'וק בבקבוק פלסטיק שנזרק לחיריה לפני 30 שנים. אבל גם תוכנה זו כמו כולנו הופכת למיושנת עם השנים: פטנטים חדשים, חומרות חדשות והתקדמות טכנולוגית מואצת השאירה את ה O-EVENT מאחור וגם אני שנאחזתי בה כבקרנות המזבח כל כך הרבה שנים (היא עשתה את העבודה בדיוק כמו מקרר ישן שחבל לזרוק כל עוד הוא מקרר) הרמתי ידיים והתחלתי לאתר תוכנה יותר מודרנית.
כל התוכנות שבדקתי היו מסורבלות, לא אינטואיטיביות ומוציאות את החשק עוד כשאתה מעיין בעשרות עמודי הHELP שלהן. אני חיפשתי תוכנה קטנה, זריזה ואמינה שעושה את מה שצריך: לתת תוצאות בזמן תוך כדי התגברות על הבלת"מים הנ"ל.
תוכנה כזו נמצאה בארץ השמש העולה, היא פותחה לטובת אליפות העולם בשנת 2005 ושימשה גם לאליפות העולם בסקי בשנת 2009. לאחר בחינה מהירה וניסיון להבין את הלוגיקה שלה החלטתי לצאת אתה לדייט בניווט ביער אילנות. רבותיי וגבירותיי הנווטים והנווטות אני רוצה להכיר לכם את אהובתי החדשה Mulka2, היא חכמה, יודעת לעשות מספר פעולות במקביל, נותנת לי מידע רב על התנהגות כל אחד ואחת מכם במהלך הניווט והכי חשוב דוברת עברית.     אז אם בסיום הניווט יאמרו לכם משפט בסגנון: למה איחרת לזינוק? יפה, עד תחנה 4 היית ראשון, הפסדת את התחרות לדניאל בתחנה 12, אם אלכסיי יגיע עוד 16 שניות אתה עובר למקום השלישי, תמשיך להתקדם זמני הביניים עם השם שלך מחכים לך בהמשך, אל תשכח להחזיר את הכרטיס כי הוא מושאל, התוצאות כבר באתר... להתראות בניווט הבא. תדעו שקם מלך חדש בישראל.