טוב שכן קרוב...

תרגום מתוך O-Zine
קפריסין התקבלה כחברה מן המניין ל IOF בחודש מאי האחרון וזהו תרגום של ראיון עם מזכיר האיגוד הקפריסאי לספורט ההרים שיעסוק גם בפיתוח ספורט הניווט לצד טיפוס, ריצת הרים וכו'.
רקע: הרפובליקה של קפריסין קיבלה את עצמאותה ב 1960, קפריסין נמצאת על האי השלישי בגודלו בים התיכון, 330 ימי שמש, ים נפלא וקצת יותר ממליון תושבים הופכים את קפריסין לאתר תיירותי מוביל באזור.
הרעיון להכניס את ספורט הניווט לקפריסין לא חדש, איגוד האתלטיקה  הקפריסאי ניסה להכניס את הענף לאי כבר לפני יותר מעשור, אבל בגלל מחסור במפות ראויות וממפים כשלו המאמצים והסתיימו לפני שהחלו. הניווט הספורטיבי קיים באי כבר מספר שנים אבל רק כחלק מפעילות חיילים בריטיים - שריד לקולוניה הבריטית, שעדיין נמצאים בבסיסים ימיים בדרום האי. התושבים המקומיים יודעים מעט מאוד על ספורט הניווט והמטרה העיקרית של האיגוד מתמקדת בהפיכת הספורט מספורט בעל קונוטציה צבאית לספורט להמונים. זה מכבר הוקם מועדון ניווט, נרכשה תוכנת מיפוי ואתר אינטרנט עלה לאוויר. המפה הראשונה שלנו לא המפה הכי טובה בעולם אבל, הרמה עולה  בהדרגה ואנחנו משתדלים להצמד לכללי הIOF בעניין. 
בקפריסין מגוון גדול של שטחים מתאימים לספורט הניווט, החל מדיונות לאורך חופי הים דרך שטחים חקלאיים ועד להרים מיוערים, המטרה כרגע לייצר מפת ניווט על כל אחד מסוגי השטחים שיש לנו, כך שאנשים יוכלו לנווט  בלי הצורך בנסיעה ארוכה אם הם רוצים להשתתף בתחרות. כבר סיימנו את הכנתה של מפת הפארק הלאומי Athalassa הנמצא בסמוך לעיר הבירה ניקוסיה. אזור זה משמש אותנו לניווטים מקומיים ואימונים. מפות נוספות נמצאות כרגע בשלבי הכנה ואנחנו מקווים שנוכל להגיע ל כמות של 4-5 מפות בתוך שלוש שנים ולארגן אירועי ניווט בחלקים נוספים של האי.
קפריסין חמה מאוד בקיץ והטמפ' בה יכולות להגיע ל 44 מעלות צלזיוס כך שניווט ספורטיבי בתקופה זו לא אפשרי, למעט באזור ההר, שם האקלים קריר ונעים לפעילות ספורטיבית גם בימי הקיץ החמים.
מה לגבי תחרויות ניווט?
מעורבות הציבור בספורט הניווט היא עדין בחיתוליה והמאמץ המרכזי הוא לאו דווקא ארגון תחרויות אלא להפוך את ספורט הניווט לספורט המוכר לציבור, ספורט שהעוסקים בו יהפכו  למיסיונרים כשיחוו את הנאה שבו. לאחר שיהיו לנו מספיק ספורטאים נקים נבחרת ונתחיל לארגן תחרויות אזוריות וארציות. עד אז אנחנו מתכוונים לשלוח מספר נציגים לאליפות העולם הקרובה בצרפת ולהתחיל ביצירת קשרים בינלאומיים עם מאמנים, מארגנים וספורטאים מכל העולם שיוכלו לחלוק עמנו את ניסיונם העשיר בתחום.
הצטרפותה של קפריסין ל IOF היתה המטרה העליונה שלנו לאחר הצגת ספורט הניווט במדינה, משמעות החברות עבורנו היא שאנחנו חלק מקהילת הניווט העולמית ובעלי הזכות להשתתף בתחרויות בינלאומיות בנוסף למתן לגיטימציה לקשרי גומלין עם מדינות אחרות באזורנו לשם פיתוח הספורט. ההשתייכות לפדרציה העולמית הוא גם אישור רשמי להכרות של רשויות המדינה בספורט הניווט ויוצא מזה תמיכה כלכלית.
שאיפתנו לעתיד לבוא היא הכנסת ספורט הניווט לבתי הספר ולמערכת השעות היות ואנו רואים בקריאת מפה מיומנות לחיים לא פחות חשובה משחייה ועזרה ראשונה שכיום הם חלק מתכנית הלימודים בבתי הספר, הרי אין אדם שלא עושה שימוש במפה במהלך חייו והניווט הספורטיבי מלמד מיומנות זו בצורה הכי טובה כפעילות מהנה של גוף ומח.
רק לאחר כל זאת ורק לאחר שנבסס את ספורט הניווט במדינה נתחיל ביוזמות של הפיכת קפריסין למוקד משיכה לתיירות ניווט בעונת החורף - אז הטבע נפלא ומזג האוויר נח.
כיום יש לנו 45 חברים רשומים אבל אנו בטוחים שנצמח במהירות בשנים הקרובות לאחר שנתחיל לפרסם את הספורט ולכתוב מאמרים מקצועיים, אנו כרגע בשלב הלימוד ובניית היסודות, שלב הצמיחה יבוא לאחר מכן.