הכל כלול - ברצלונה

מאת: זיו נוימן
מאז שאשתי נכנסה לתחום הפסיפסים לא מפסיקים לשמוע קולות נפץ ברחבי הבית, סרוויסים שלא נס ליחם נמצאים מנותצים כמו המזבח בבית המקדש בזמן שאנטיוכוס נכנס לחלל את קודש הקודשים, ריבועי קרמיקה נשברים לרסיסים ואפילו צלחות קורניג עם אחריות לכל החיים שקיבלנו מהדודה רינה מכפר ויתקין לחתונה לא נשארו שלמות תחת פטישה של זוגתי. המקלחת עברה שיפוץ כללי כולל החלפת אריחי החרסינה הירוקים שהתאימו מאוד לפסיפס שציפה כד חרס מונגולי שכל יופיו היו מערומיו הבוהקים שהבליטו את עבודת היד יוצאת הדופן של אישה קטנה מהערבות הנצחיות של מונגוליה דור חמישי לאומני כדים. הבית שלנו נראה כמו טברנה יוונית משולהבת בזמן ששלומי סרנגה שר את "מונו מונו" לצלילי בוזוקי עצבני לצד ארבעים סלוניקאים הלומי אוזו שמוכנים לעשות "אולה" גם למשקפי השמש של שחורציאנידיס סופוקליס אם לא היו פוחדים רק מהשם שלו.

אני מתה על גאודי אומרת לי יום אחד אומנית הפסיפס מניצני עוז! מי זה לכל הרוחות גאודי?

אנטוני גאודי אי קורנט (מוכר גם כאנטוניו גאודי או בקיצור גאודי; בקטלאנית: Antoni Gaudí i Cornet‏; 25 ביוני 1852 - 10 ביוני 1926) היה אדריכל קטלאני שהתפרסם בזכות סגנונו העיצובי-פיסולי הייחודי. עבודתו מסווגת כחלק מסגנון המודרניסטה השייך לתנועת האר נובו באדריכלות, תנועה שהיוותה את תחילתה של התקופה המודרנית באדריכלות, אך סגנונו הייחודי נקרא על שמו "סגנון גאודי"...

כן גם אני יודע לגגל לויקיפדיה, אבל למה לכל הרוחות ברצלונה אני אומר בעודי גולש לראות אם יש ניווטים באיזור ברצלונה ומגלה יומיים של ניווטי ספרינט בתוך העיר ממש בסוף נובמבר... מכיוון שלא יכולתי ל"שבור" לאשתי ה"שוברת"את הלב הסכמתי בלית ברירה לראות את יצירות האומנות של גאודי (קריצה).


Barceloneta-יום 1
יותר תחרות ריצה מניווט, אבל זה תמיד כיף לראות מפה, תחנות ומאות נווטים מכ 20 מדינות נפגשים בעיר קוסמופוליטית עם טפאסים משוגעים, סנגריות במקום מים ואנשים שמחים. נכון, אני חולה כבר שבועיים, אבל זה רק התירוץ, פשוט צריך לרוץ מהר, מהר מאוד על מנת לנצח את המסלול ואת זה לא עשיתי. אין טעויות מיוחדות , אבל בניתוח המסלול ראיתי שיש אפשרות לרמאות - יותר נכון לא לשמוע לכללי המארגנים ולחסוך שניות רבות במסלול, אני לא אומר שהמתחרים שלי פעלו בניגוד לכללים, אבל אני חושב שאם לא ניתן לאכוף כלל מסויים, צריך להמנע מקביעתו: מעבר הכרחי(סגול) מבלי שהמארגנים יוכלו לבדוק אם כל המתחרים עברו בו כדין, מיותר וגורם להרהורים ש... חבל שלא רצתי ישר(כחול) והייתי חוסך לפחות 30-40 שניות... אולי המתחרים שלי כן רצו בניגוד לכללים... לכן התוצאות שלהם טובות משלי... איזה פראייר אני...מתאים לי עכשיו טפאס סרדינים בשמן עם כוס בירה טובה...גם טפאס כבד אווז עם הרבה בצל הולך...טוב נו גם הטפאס הריחני שההוא עם השפם הזמין הולך...

Montjuic - יום 2
אני כבר ביתרון והניווט עוד לא התחיל, מנווטים היום ב"הר היהודים" ואני בטוח שבקטגוריה שלי אני היחידי שעונה על ההגדרה. חבל רק שלא קראתי את כל ההסטוריה של המקום בכדי לדעת שיהודים הגיעו לכאן רק לאחר מעבר למצב צבירה שאפילו קיר בצבע פלסטי היה יותר חי מהם. היום מנווטים באזור האצטדיון האולימפי של ברצלונה 1992, אני נזכר בערגה איך אני ואבי מחזיקים את הראש ולא מאמינים כשראינו את "קווין יאנג" שובר את מחסום ה 47 בריצת 400 משוכות עם 12 צעדים מושלמים בין כל משוכה וקובע שיא אלמותי שלא נשבר עד היום. אני רואה בעיני רוחי את הקשת הספרדי מדליק את האש האולימפית ביריה מדויקת ממרכז האצטדיון ישר לתוך ענן הגז והאדרנלין עולה כאילו הייתי אני אחד מאותם ספורטאי על שעומד לכבוש את פסגת העולם או לפחות את הר היהודים. בכל שביל כאן רצו, התאמנו והתחממו מיטב האתלטים של תחילת שנות התשעים וההרגשה משכרת.
מסלול קצת מתחכם, הרבה עליות, המון שבילים, רצים בכל מקום אפשרי ונזהרים לא להכנס למלכודות גדרות ללא מוצא... ניווט חלק אבל כושר כמו של... ישראלים באולימפיאדה, בעצם למה ללכלך, בברצלונה זכינו במדליה הראשונה - כסף לארד(יעל).

לסיכום:
ניווט בברצלונה בשילוב סופ"ש בעיר מומלץ!!!
הכושר הגופני הוא מרכיב מרכזי בספורט הניווט.
הפסיפסים (של גאודי) לא משהוא.
פארק גואל (של גאודי) פחות יפה מרמת הנדיב.
סגרדה לפמיליה (של גאודי) דומה לאתר בניה שנבנה ע"י רומנים שיכורים.
אם מקפידים לשנן כי 1 יורו = 1 ש"ח אז באמת הטפאס לא יקר.
הפסיפסים של אשתי יותר יפים מאלו של גאודי.
הבראתי!!!