תחנות קבועות בפארק אשכול

דונלד צ'רלס קמרון היה פרש אוסטרלי בדיויזית אנז"ק בחיל המשלוח המצרי של האימפריה הבריטית, הימים ימי מלחמת העולם השניה והמערכה מול הצבא העותומני בעיצומה. הכוחות נערכו אל מול העיר עזה במה שמכונה "קרב עזה השני" קרב מר ממר שהביא לאבידות רבות ולהחלפת כל צמרת הפיקוד הבריטי בחזית הדרומית, אל המערכה הוכנס גנרל אדמונד אלנבי שלימים השלים את כיבושה של ארץ ישראל מידי התורכים, תקופת ימי המנדט הבריטי בא"י, הקמת המדינה, הקמת האיגוד, מיפוי פארק אשכול, אליפות החורף ובימים אלו גם... תחנות קבועות.
עד כאן סקירת הנקודות החשובות בהיסטוריה שהביאו לעיצובה של תרבות הספורט והפנאי בארץ ישראל. אבל, אתם בטח שואלים מה הקשר לדונלד צ'רלס קמרון ?

ובכן, אותו חיל אוסטרלי השתלט על עמדה תורכית נטושה סמוך לעין שלאלה היא עין הבשור של ימינו, במקום להתרכז בקרב גילה דונלד תגלית מרעישה: פסיפס מעשה אומן מהתקופה הבזנטית במצב יוצא מהכלל, מכאן ועד העברתו של הפסיפס לקנברה ושיבוצו באנדרטה לזכר החיל האלמוני היתה קצרה. התגלית הארכיאולוגית היא משנית בסיפור, אבל, חיפוש עתיקות במהלך קרב ?(אפשר לחשוב שהוא משה דיין) ואולי, אני רק אומר אולי: התנהלות בלתי מקצועית של פרש אוסטרלי אחד הביאה למיפנה ביחסי הכוחות באזור ולהצבתם של תחנות קבועות בפארק אשכול לאחר כמעט 100 שנים. אז, אם זו לא יד הגורל שהביאה לסגירת מעגל הסטורי זה אז אני לא יודע איך לקרוא לכל העניין.

דוד לוץ, רכז מועדון אשקלון יזם וביצע ביחד עם קק"ל ורשות הטבע את פרוייקט התחנות הקבועות בפארק אשכול, בימים אלו אנו מסיימים את הדפסת המפות עם התחנות והמלצות למסלולים בדרגות קושי שונות. אלפי התלמידים שמגיעים מדי שנה לפעילות של"ח בפארק יתנסו גם בניווט ספורטיבי ואולי, אני רק אומר אולי, ייסגר בעתיד מעגל היסטורי נוסף ואחד מהם יהיה גם מזכיר האיגוד לספורט הניווט בישראל!!!